sobota, 18 października 2014

Piła tarczowa - jaka stal?

Pytanie do metaloznawców, kowali a nawet magików ;-)

Wiosną nabyłem starą piłę tarczową 4mm grubości, 750mm średnicy (w całkiem dobrym stanie, ale i tak postanowiłem ją zniszczyć :mrgreen: )

Od tamtej pory spędziłem co najmniej kilkanaście godzin na obczytywaniu knivesów, forum kowalskiego, szperaniu w necie, aby dowiedzieć się, jaka to stal. Może to być NCV1, ale pewności nie mam, dotarłem do informacji, że piły robiono też z NW1 a nawet NZ3.

Zrobiłem test przełomu - płytka ponacinana i grzana od jasnoczerwonego zaczynającego wpadać w pomarańcz do ciemnowiśniowego - i do zimnej wody. Najładniejsze ziarno wyszło przy tej najwyższej temperaturze (ok. 850 - 880) i to jest na fotce dwóch kawałków na czerwonej okładce notesu. Na oko JK 8.

Test "noża" hartowany z ok. 800 z haczykiem w chłodnym oleju (przepalony silnikowy) i odpuszczony jakieś 30min w piekarniku na ok. 220 (tak minimalnie się zażółciło).

Czy możecie pomóc w rozszyfrowaniu? 






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz