sobota, 15 marca 2014

Nity, Rivets




We wpisie o hełmie garnczkowym (Hełm garnczkowy) wspomniałem o nitach, które łączą poszczególne kawałki blach. Dziś przedstawiam, jak takie nity powstają.

In the post about a great helm (Great helm) I mentioned about the rivets that join the plates together. Today I’m prestenting how such rivets are created.




Drut fi 4mm – ten jest dość twardy, dlatego pocięte kawałeczki najpierw wyżarzam w celu zmiękczenia.

Wire diameter 4mm – this one is hard, so I get the cut pieces annealed to make them softer.



Wkładam kawałeczek drutu w otwór w płytce o odpowiedniej grubości I klepię zaokrąglonym młoteczkiem, aż zrobi się ładny, półpłaski łebek.

I put the piece of wire into a hole in an appropriate thickness plate and hit with small rounded hammer till the nice semi – flat head is formed.

 Tu widać jak wielkie są ;-)
Here you can see how big they are ;-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz