wtorek, 18 lutego 2014

Hełm garnczkowy, Great helm




  W tym wpisie przedstawiam wykonanie hełmu garnczkowego wzorowanego na znalezisku z Dalečina – zamku położonego na Morawach.
  Hełmy garnczkowe używane były przez rycerstwo od końca XII w do schyłku XIV w. Egzemplarz, który posłużył mi za inspirację jest datowany na początek XIV stulecia.


  In this post I’m presenting how I manufacture a great helm imitated on a finding from a castle of Dalečin located in Moravia in Czech Republic.
  Great helms were used by knights from late 12th century till the end of 14th century.
The exemplar that was my inspiration is dated for the beginning of 14th century.


Najpierw wykoanłem model z tektury, aby opracować szablony poszczególnych elementów.

First I made a model from cardboard, to work out shapes of each element.




Następnie wyciąłem z blachy 2mm wszystkie kawałki i wtedy w warsztacie pojawił się Sid z „Epoki Lodowcowej” ;-)

I cut all pieces from steel sheet 2mm and then Sid from “Ice Age” appeared in my wokshop.




Blachę zmłotkowałem, aby zmienić jej fakturę.

I hammered the material to change it’s texture.



Otwory oddechowe i wentylacyjne przebiłem, jak wykonywano to dawniej – wiercenie jest prostsze, ale nie daje tego samego efektu.

I punched breathing and ventilation holes, as it was done before ages – drilling is easier, but it doesn’t give us the same effect.




Gdy miałem już przygotowane wszystkie elementy zabrałem się za nitowanie. Łącznie w całym hełmie jest 46 nitów. Wpis o nitach

When all the elements were ready I started riveting. There are 46 rivets all together in the whole helmet. Post about rivets





Poniżej przedstawiam zrobiony hełm.

Below I’m showing manufactured helm.













 A tak wygląda oryginał.
And here you can see the original one.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz